چرا درهنگام تهیه پولکی خانگی، ممکن است سفت بشود؟

پولکی یکی از آبنبات های بسیار خوشمزه ایرانی است. شما می توانید به راحتی در منزل خود پولکی خانگی درست کنید و آن را برای پذیرایی از مهمان هایتان آماده کنید. پولکی یکی از آبنبات های بسیار خوشمزه است که می توان آن را در کنار چای نیز صرف کرد. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را به شما یادآور شویم که از سفت شدن پولکی جلوگیری می کند.

استفاده از پولکی در کنار چای می تواند گزینه بسیار مناسبی برای جایگزین کردن قند و کاهش مضرات آن باشد. پولکی یکی از سوغاتی های خوشمزه شهر اصفهان است؛ اما شما می توانید علاوه بر اینکه در هر شهر دیگری این آبنبات خوشمزه را پیدا کنید، خودتان نیز در خانه و به آسانی پولکی درست کنید.

پولکی را می توانید با طعم های مختلفی از جمله کنجدی در بازار پیدا کنید. همانطور که میدانید کنجد سرشار از خاصیت است و فواید بیشماری دارد. پولکی کنجدی می تواند خوراکی بسیار خوشمزه ای برای بچه ها باشد؛ زیرا علاوه بر اینکه اکثر بچه ها طعم و مزه آن را دوست دارند، خواص بیشماری برای بدن آنها نیز دارد.

بسیاری از افرادی که در خانه پولکی درست می کنند همیشه با این مشکل مواجه می شوند که چرا پولکی خانگی سفت می شود؟

علت سفت شدن پولکی خانگی چیست؟

بسیاری از کسانی که در منزل پولکی درست می کنند از این موضوع شاکی هستند که چرا پولکی ها سفت می شوند و حالت ترد و شکننده ندارند. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم پولکی نوعی آبنبات به حساب می آید و اگر سفت شود، میل کردن آن قدری دشوار می شود.

علت سفت شدن پولکی خانگی حرارت دادن زیاد است.

یکی از علت های سفت شدن پولکی خانگی این است که شما در طرز تهیه آن، حرارت بسیار زیادی به مواد پولکی داده اید. حرارت بالا هم در رنگ پولکی تاثیر می گذارد و هم باعث سفت شدن آن می شود.

در مقابل باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به مواد حرارت کمی بدهید باز هم حالت ترد و شکننده پیدا نمی کند. بنابراین طبق دستور پخت به مواد پولکی حرارت لازم بدهید.

یکی دیگر از علت های سفت شدن پولکی، شکر بسیار زیاد است. اگر شما بیش از مقداری که در دستورالعمل تهیه پولکی گفته شده است از شکر استفاده کنید، باعث سفت شدن آن می شود.

طرز تهیه پولکی بسیار آسان است. حتی اگر شما مهارت چندانی در آشپزی نداشته باشید باز هم می توانید به راحتی در منزل پولکی درست کنید. فقط باید به نکات تهیه پولکی به خوبی توجه داشته باشید. اگر دوست دارید می توانید مقاله همه چیز درباره طرز تهیه پولکی را در این مورد مطالعه کنید. از همراهی شما در خواندن این مقاله سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: