علت شکرک زدن پولکی چیست؟

پولکی را می توان یکی از قدیمی ترین، سنتی ترین، ساده ترین و خوشمزه ترین شیرینی های اصفهانی دانست. این شیرینی خوشمزه به راحتی در منزل قابل تهیه است؛ اما اگر به دستور پخت آن به خوبی توجه نکنید باعث شکرک زدن پولکی می شود. در اینجا در این مورد صحبت می کنیم.

پولکی شیرینی خوشمزه اصفهانی

 شما با هر میزان مهارتی که در آشپزی دارید می توانید در منزل خود، پولکی درست کنید. پولکی یکی از آن دسته شیرینی هایی است که با طعم های مختلفی درست می شود. زنجبیلی، دارچینی، کنجدی، هل و… همگی طعم های پولکی هستند که با توجه به نوع ذائقه شما قابل تهیه هستند.

 شما می توانید این شیرینی خوشمزه را به عنوان عصرانه و در کنار چای میل کنید و آن را جایگزین قند کنید. همانطور که می دانید مصرف قند می تواند باعث ابتلا به بیماری های بسیار زیادی از جمله دیابت شود.

اگر شما مصرف شیرینی های خوشمزه و ساده ای همچون پولکی را جایگزین آن کنید، در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها به بدن خود کمک کرده اید.

پولکی، این آبنبات خوشمزه و محبوب با شیرینی بسیار کمی که دارد، سلامت جسمی شما را تضمین می کند. این آبنبات خوشمزه به دلیل دستور پخت آسانی که دارد، علاقه مندان به آشپزی و شیرینی پزی را مجاب به درست کردن آن می کند.

بسیاری از افراد از شکرک زدن پولکی خانگی شاکی هستند و به دنبال پیدا کردن راه حل این مشکل هستند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید بهتر است تا ادامه مطلب را دنبال کنید تا فوت و فن تهیه پولکی خانگی خوشمزه و حرفه ای را به شما آموزش دهیم.

شکرک زدن پولکی را چگونه برطرف کنیم؟

پولکی طرز تهیه بسیار آسانی دارد، اما اگر در تهیه این آبنبات خوشمزه دقت نکنید، طعم و ظاهر آن کمی متفاوت می شود. یکی از مشکلاتی که در درست کردن پولکی به وجود می آید، شکرک زدن آن است.

یکی از مشکلاتی که در تهیه پولکی بوجود می آید شکرک زدن آن است.

“راه حل برطرف کردن این مشکل بسیار ساده است. فقط کافیست تا در هنگام تهیه مواد پولکی، کمی سرکه به آب و شکر اضافه کنید. با این کار از شکرک زدن پولکی جلوگیری می کنید.” به همین راحتی!

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که آیا اضافه کردن سرکه به مواد پولکی طعم و مزه آن را تغییر نمی دهد؟ در جواب باید گفت خیر.

 سرکه نه تنها طعم و مزه پولکی را تغییر نمی دهد بلکه از شکرک زدن آن نیز جلوگیری می کند و همچنین رنگ و روی بسیار شفاف و روشنی به پولکی می دهد.

 فرقی ندارد که شما قصد دارید پولکی را با چه طعمی درست کنید، کنجدی یا دارچینی؟ مهم نحوه صحیح درست کردن پولکی است. اگر شما حتی ریزترین نکات تهیه پولکی را در نظر بگیرید، طعم و مزه فوق العاده عالی و حتی مشابه پولکی های بازاری، به پولکی خانگی خود می دهید.

اگر شما در رژیم غذایی خود ممنوعیت استفاده از سرکه را دارید، می توانید به مقدار کمتر از سرکه استفاده کنید. این مقدار کم به بدن شما آسیبی نمی رساند و در عین حال از شکرک زدن و بلوری شدن دانه های شکر در پولکی جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مشکلات در هنگام تهیه پولکی این است که ممکن است سفت بشود. برای حل این مشکل می توانید مقاله چرا درهنگام تهیه پولکی خانگی، ممکن است سفت بشود؟ را بخوانید.

سعی کردیم در اینجا در مورد شکرک زدن پولکی صحبت کنیم. پاسخ به این سوال باعث می شود که بتوانید پولکی بهتری درست کنید. از اینکه این مطلب را خواندید سپاسگزاریم. لطفا با دیگران نیز به اشتراک بگذارید تا برای آنها نیز مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: