انواع ظروف گز خوری را بشناسید

اکثر مردم گز را دوست دارند. اما تاکنون به این فکر کرده اید که برای پذیرایی از مهمانان، گز را در چه ظروفی قرار میدهند؟ ظروف زیادی هستند که می توان از آنها به عنوان گزخوری استفاده کرد. در این میان ظروف مینا کاری شده از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند. این ظروف زیبا در دو جنس مس و سفال در بازار قابل تهیه می باشند. ظروف گزخوری مینا کاری شده به خصوص از جنس مس یکی از زیباترین ظروف موجود در بازار است.

ظروف مینا کاری شده سفالی

مینا کاری یکی از هنرهای سنتی و قدیمی ایرانی است. این هنر یکی از زیباترین هنرهای اصیل ایرانی به شمار می رود. شما می توانید انواع ظروف گز خوری مینا کاری شده را در بازار پیدا کنید.

همانطور که میدانید گز یکی از شیرینی های اصیل و قدیمی ایرانی است. تلفیق رنگ و هنر ظروف مینا کاری شده گز خوری در کنار گز، این شیرینی سنتی ایرانی، می تواند فرهنگ اصیل کشور ما را به خوبی به نمایش بگذارد.

ظروف مینا کاری شده از جنس سفال هستند. بر روی این سفال ها نقش و نگارهای مینا کاری حک می شود تا این ظروف ساده سفالی را به یک ظرف زیبای مینا کاری شده تبدیل کند. ظروف گز خوری مینا کاری شده یکی از ظروف بسیار زیبا و با قیمت مناسب است. شما می توانید در بازار طرح ها و نقش و نگارهای مختلف این ظروف را پیدا کنید.

ظروف گز خوری مینا کاری شده سفالی، از انواع ظروف گزخوری هستند.

ظروف مینا کاری شده مسی

از گذشته تا به امروز ظروف مسی در بین مردم کشور ما طرفداران بسیار زیادی دارد. ظرف های مسی قابلیت اجرای طرح ها و نقش های مینا کاری شده را دارند. ذوق و سلیقه ایرانی طرح های زیبای ظروف مسی مینا کاری شده را به شدت می پسندد.

بدون اغراق اگر بخواهیم یکی از زیباترین و شکیل ترین ظروف مینا کاری شده مسی را به شما معرفی کنیم، باید به ظروف گز خوری آن اشاره کنیم.

تلفیق مس و نقش و نگارهای مینا کاری، زیبایی بسیار خیره کننده ای را به وجود می آورد که بیننده را محو تماشای خود می کند. ظروف مسی گز خوری یکی از ظروف زیبا و پرطرفدار در بازار های ایران است. از این ظروف می توانید به عنوان ظرف پذیرایی برای مهمان ها استفاده کنید.

اصالت تولید این ظروف به شهر متمدن اصفهان بر می گردد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید علاوه بر اینکه ظروف مسی مینا کاری شده گز خوری در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، در بازار های خارجی نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. این ظروف زیبا و با اصالت را می توانید در بازار های خارجی نیز پیدا کنید.

ظروف گز خوری مینا کاری شده مسی، از انواع ظرف گز خوری هستند.

به دلیل مقاومت بالای جنس مس، شما هیچ محدودیتی در استفاده از ظروف مسی مینا کاری شده ندارید و می توانید با خیالی آسوده از این ظرف ها استفاده کنید. بسیاری از این ظروف چکش کاری شده هستند و مسلما این امر در قیمت ظروف مسی مینا کاری شده تاثیر می گذارد.

ظروف مسی مینا کاری شده گز خوری، گزینه بسیار مناسبی برای دکوری و پذیرایی هستند. در طرح و نقش مینا کاری شده این ظروف، طرح برگ و گل بسیار استفاده شده است. این طرح ها می توانند حس زیبایی و تازگی را به ما القا کنند. شما می توانید علاوه بر اینکه از این ظروف زیبا برای دکوری در منزلتان استفاده می کنید، به جهت پذیرایی از مهمان هایتان نیز از آن استفاده کنید.

ظروف مسی مینا کاری شده یکی از گران قیمت ترین ظرف های گز خوری به حساب می آیند. این ظروف زیبا هر چقدر از لحاظ ظرافت و طراحی و همچنین رنگ آمیزی بی نقص تر باشند، به طبع قیمت آنها نیز بالاتر می رود.

شما می توانید از طریق شبکه های مجازی یا بازدید حضوری، جدید ترین طرح و نقش ظروف مینا کاری شده را ببینید و برای خرید یکی از آنها را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

اکنون می دانید در چه ظروفی از مهمانان پذیرایی کنید.بهتر است در مورد شرایط نگهداری گز نیز بدانید. پس حتما مقاله همه چیز درباره شرایط نگهداری گز و سوهان  را بخوانید تا در این مورد بیشتر بدانید.

همانطور که گفتیم شما با انتخاب ظروف گز خوری میناکاری سفالی یا گزی،  یکی از بهترین ظروف گز خوری را انتخاب کرده اید و این حسن سلیقه شما را می رساند. از شما که این مطلب را خواندید سپاسگزاریم و امیدواریم برایتان مفید واقع شود. همچنین برای خرید گز می توانید به سایت گز آنتیک مراجعه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: