طرز تهیه مارشمالو و نکات آن را بدانید

پف پفی یا مارشمالو به عنوان دسر شناخته می شود. طرز تهیه مارشمالو بسیار ساده است و شما می توانید آن را به راحتی در منزل نیز تهیه کنید. شما می توانید مارشمالو را در رنگ ها و طعم های مختلف تهیه کنید. اکنون به شما طرز تهیه آن را می آموزیم.

مارشمالو یک محصول کاملا صنعتی است که در دسته شیرینی و شکلات قرار می گیرد. این محصول با بافت نرم و اسفنجی شکلی که دارد افراد بسیار زیادی را به خود علاقه مند کرده است.

مارشمالو یکی از خوشمزه ترین ها به حساب می آید که در رنگ ها و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد. بسیاری از افراد مارشمالو را با نام پف پفی نیز می شناسند. مارشمالو یک دسر مدرن و بین المللی به حساب می آید و از آن می توان به عنوان دسر استفاده کرد.

طرز تهیه مارشمالو ساده بسیار آسان است.

همچنین شما می توانید مارشمالو را با طعم های مختلف درست کنید. طرز تهیه مارشمالو به قدری جذاب است که شما می توانید با در نظر گرفتن اصل طرز تهیه مارشمالو و اضافه کردن جزئیات دلخواه، مارشمالو را با هنر، خلاقیت و ایده های جدید درست کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه مارشمالو بسیار ساده است به گونه ای که شما می توانید در منزل نیز این خوشمزه را تهیه کنید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقه ای ندارید میتوانید انواع مارشمالو با طعم، رنگ و اشکال مختلف را در بازار تهیه کنید. اما اگر تمایل دارید درست کردن آن در منزل را تجربه کنید بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا به شما بگوییم که چگونه در منزل مارشمالو درست کنید.

طرز تهیه مارشمالو

شما می توانید در منزل خود به راحتی مارشمالو درست کنید. فقط کافیست تا طرز تهیه مارشمالو را مو به مو اجرا کنید و بعد از آن از خوردن پف پفی یا همان مارشمالو در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد لازم برای درست کردن مارشمالو

  • پودر ژله 1 بسته (موز یا آلوئه ورا)
  • وانیل نصف قاشق مرباخوری
  • آب 3 پیمانه ( نصف پیمانه آب سرد و 2 و نیم پیمانه آب جوش)
  • آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
  • پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری
  • شکر 3 لیوان

طرز تهیه

در ابتدا پودر ژله را با یک پیمانه آب کاملا حل کنید به طوری که دانه های پودری کاملا حل شوند و به یک محلول یکدست تبدیل شود. در مرحله بعدی پودر ژلاتین را در نصف پیمانه آب سرد مخلوط کرده و 5 دقیقه به آن استراحت دهید.

در این مرحله یک و نیم پیمانه آب جوش را با مقداری شکر روی حرارت ملایم بهم بزنید تا کاملا دانه های شکر حل شود و سپس محلول ژله و ژلاتین را به آن اضافه کنید، به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را مرتبا هم بزنید.

طرز تهیه مارشمالو در منزل ساده است.

 بعد از 20 دقیقه شعله گاز را خاموش کنید و 20 دقیقه دیگر صبر کنید تا محلول کمی حرارت خودش را از دست بدهد و ولرم شود. در این مرحله محلول ولرم شده را در یک ظرف بزرگتر ریخته و با دور تند همزن آن را بزنید به طوری که رنگ آن کاملا سفید شود و حجم مواد چند برابر شود.

تقریبا این مرحله 20 دقیقه زمان لازم دارد تا محلول سفید رنگ شود و به حجم مناسب برسد. بنابراین بدون وقفه و با دور تند همزن به مدت 20 دقیقه مواد را به خوبی مخلوط کنید. در این مرحله شما تغییر شکل و ظاهر مواد را مشاهده خواهید کرد و متوجه می شوید مواد شما به مارشمالو شبیه شده است.

بعد از اینکه این موضوع را تشخیص دادید، 5 دقیقه دیگر نیز به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله وانیل و آبلیمو را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مقداری کاغذ فویلی را چرب کنید و آن را درون قالب مورد نظر بریزید. قالب ها را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی سفت شود. بعد از گذشت 2 ساعت مارشمالوی خانگی شما آماده است.

 می توانید آن را به اندازه های دلخواه برش دهید و نوش جان کنید. فقط کافیست تا طرز تهیه مارشمالو را به خوبی اجرا کنید تا مارشمالوی شما به خوبی و خوشمزگی مارشمالوهای بازاری شود.

نکات مهم در تهیه مارشمالو

  • اگر قصد دارید مارشمالوی رنگی تهیه کنید می توانید مقداری رنگ خوراکی مجاز به صورت پودری یا مایع به مواد اضافه کنید.
  • اگر حل کردن دانه های ژلاتین و پودر ژله برای شما وقت گیر است می توانید مخلوط پودر ژله و آب را درون مایکروویو قرار دهید.
  • در طرز تهیه مارشمالو شما کاملا آزاد هستید و می توانید انواع مغزها و یا پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و سپس مواد را داخل قالب ریخته و در یخچال قرار دهید.
  • اگر تمایلی به استفاده از رنگ های خوراکی ندارید می توانید به جای استفاده از ژله آلوئه ورا، از سایر طعم های ژله که رنگ های مختلفی دارند، استفاده کنید تا طعم و رنگ مارشمالو را به دلخواه خود تغییر دهید.
  • شما می توانید از مارشمالو به عنوان خمیر فوندانت نیز استفاده کنید در این صورت نباید آن را درون یخچال قرار دهید.
  • بهترین زمان برای نگهداری از مارشمالو یک ماه درون یخچال است.

مانند مارشمالو، شیرینی های خوشمزه دیگری هم هستند که در منزل به راحتی تهیه می شوند. یکی از آنها باسلوق است. برای دانستن طرز تهیه آن مقاله طرز تهیه باسلوق و نکات آن را بدانید را مطالعه نمایید.

اکنون که مارشمالو را بعنوان یک دسر شناختید و طرز تهیه آن را دانستید، امیدواریم بتوانید مارشمالوهای خوشمزه ای برای خودتان و عزیزانتان درست کنید. بدون شک، مارشمالو یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست و مورد استقبال عزیزانتان واقع می شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: