طرز تهیه حلوا آرد گندم چگونه است؟

حلوا آرد گندم یکی از محبوب ترین حلوا هایی بوده که استفاده از آن در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. این حلوا یکی از گزینه های اصلی پذیرایی در مراسم ختم می باشد. همچنین برخی از افراد از این حلوا برای ادا کردن نذر خود استفاده می کنند. در کل از حلوای آرد گندم در مراسمات گوناگون استفاده های زیادی می شود. به همین منظور در این مطلب می خواهیم به آموزش طرز تهیه حلوا آرد گندم بپردازیم.

اهمیت مصرف حلوا آرد گندم

همانطور که می دانید حلوا آرد گندم یکی از حلوا های خوشمزه و خوش عطر است. این حلوا به علت ویژگی هایی که دارد مورد پسند بسیاری از افراد قرار گرفته است. همچنین برخی از افراد از این حلوا برای دورهمی های خود استفاده می کنند. اما یکی از مهم ترین زمان های مصرف این حلوا هنگام برگزاری مراسم ختم است.

البته استفاده از حلوای آرد گندم در میان ایرانیان سابقه دیرینه دارد. به طور کلی این موضوع نشان دهنده اهمیت بالای این حلوا می باشد. این حلوا به علت موادی که در ساخت آن استفاده می شود، از خواص زیادی برخوردار است. به همین منظور برخی از افراد از حلوای آرد گندم به عنوان یک دسر و میان وعده خوشمزه استفاده می کنند. زیرا حلوا آرد گندم از طعم و عطر بی نظیری برخوردار بوده و هرکس با آن ارتباط برقرار خواهد کرد.

آموزش تهیه حلوا آرد گندم

حلوا آرد گندم یک نمونه از خوراکی هایی بوده که تهیه کردن آن بسیار آسان می باشد. به عبارتی با صرف زمان چند دقیقه ای می توان این حلوای خوشمزه را تهیه نمود. به همین منظور شما با مطالعه طرز تهیه حلوا آرد گندم به سادگی می توانید این حلوا را در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه مورد نیاز

  • آرد سفید 2 لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • پودر هل به مقدار لازم
  • روغن مایع 3/2 لیوان
  • زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
  • گلاب 4 قاشق غذاخوری

لازم است بدانید با این مقدار مواد اولیه می توان برای 4 نفر حلوا تهیه نمود. همچنین برای تعداد نفرات بیشتر می توانید مقدار مواد اولیه را ضرب یا تقسیم نمایید.

آرد گندم

طرز تهیه

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه این حلوای خوشمزه باید یک قابلمه کوچک را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. پس از آن مقدار 2 لیوان آب را درون یک قابلمه ریخته و صبر کنید تا کمی گرم شود. حالا باید گلاب، شکر و پودر هل را به آب اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. دقت داشته باشید که شکر باید کاملا درون آب حل شود. پس از حل شدن شکر نوبت به اضافه کردن زعفران دم کرده به مواد شربت می شود.

پس از اضافه کردن زعفران به مواد شربت، باید مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. در این مرحله از ساخت حلوا آرد گندم شربت شما آماده بوده و باید آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. زیرا دمای شربت نباید از یک مقداری معینی کمتر شود. در این مرحله از تهیه حلوا آرد گندم باید آرد توسط یک صافی به خوبی الک کنید. برای نتیجه گیری بهتر، پیشنهاد می شود تا دو مرتبه آرد را الک کرده تا ذرات بزرگ آن گرفته شود.

پس از الک کردن آرد، حالا باید یک ظرف را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. روغن مایع را درون این ظرف ریخته و اجازه دهید تا دمای روغن افزایش یابد. توجه داشته باشید که حرارت زیر ظرف مورد نظر باید ملایم باشد تا روغن به مدت چند دقیقه داغ بماند. در مرحله بعد از تهیه حلوا آرد گندم باید یک تابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. آرد را درون این تابه ریخته و اجازه دهید تا رنگ آن به کرم رنگ تغییر پیدا کند. در این مرحله باید بسیار حواستان جمع باشد، زیرا کوچک ترین غفلت موجب ته گرفتن آرد خواهد شد.

ظرف حلوا آرد گندم با بادام

مرحله دوم

در این مرحله، پس از تغییر رنگ آرد، باید روغن داغ به آن اضافه نمایید. پس از اضافه کردن روغن به آرد باید آن را به خوبی برای چند دقیقه تفت دهید. هنگام تفت دادن روغن و آرد باید ترکیب این مواد کاملا یک دست شود. در ادامه تهیه حلوا آرد گندم باید دمای حرارت تابه روغن و آرد را کاهش دهید. شربت را به محتویات این ظرف اضافه کرده و مواد را خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.

پس از چند دقیقه مواد حلوا را حالتی خمیری را به خود خواهد گرفت. در نهایت حلوا آرد گندم در وسط ظرف جمع می شود که شما باید ظرف مورد نظر را از روی حرارت بردارید. حالا باید ظرف را با دو دست به سمت چپ و راست تکان دهید که با این کار حلوا به خوبی جا خواهد افتاد. همچنین با این کار روغن حلوا از آن خارج خواهد شد.

پس از روغن انداختن، حلوای شما آماده بوده و می توانید آن را به درون ظرف مورد نظر انتقال دهید. برای تزئین کردن حلوا آرد گندم می توانید از خلال پسته، بادام، پودر نارگیل و… استفاده نمایید. لازم است بدانید، استفاده از مواد اولیه مرغوب تاثیر زیادی در تهیه حلوای خوشمزه خواهد داشت. همچنین با بهره گیری از مواد اولیه مرغوب کیفیت حلوای تولید شده به مراتب افزایش خواهد یافت.

خواص حلوا آرد گندم

در طب سنتی برای استفاده از این حلوا خواص زیادی عنوان شده است. براساس اطلاعات موجود، مصرف حلوای آرد گندم بخش عمده ای از انرژی بدن را تامین خواهد کرد.

همچنین این حلوا با توجه به ویژگی هایی که دارد باعث احساس سیری در افراد خواهد شد. آرد موجود در ترکیبات حلوای آرد گندم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. بنابراین اگر به دنبال یک خوراکی سالم و مقوی هستید می‌توانید با تهیه حلوا آرد گندم از خواص آن بهره مند شوید. ضمنا سوهان نیز با آرد گندم درست می شود، اگر دوست دارید این مطلب را بخوانید تا در مورد آن بدانید: “طرز تهیه دسر سوهان و خواص آن”

با مطالعه توضیحات ارائه شده در این مطلب امکان تهیه حلوا آرد گندم در منزل فراهم خواهد بود. همچنین شما می توانید به سادگی این حلوای خوشمزه را برای انواع دورهمی ها، مراسمات و.. تهیه نمایید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: