طرز تهیه شیرینی بادامی ترد و خوشمزه

شیرینی بادامی یک شیرینی خشک و محبوب ایرانی است که دارای عطر و طعم بی نظیری می باشد. به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کرده و نوش جان کنید. مواد اولیه برای طرز تهیه شیرینی بادامی در دسترس و ساده است.در ادامه به طرز تهیه شیرینی بادامی می پردازیم.

طرز تهیه شیرینی بادامی ترد و خوشمزه

شیرینی بادامی از انواع شیرینی های بی نظیر و خوشمزه ایرانی است. هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که یک بعدازظهر زیبا را با خوردن شیرینی بادامی و یک فنجان چای تازه دم در کنار دوستان و اعضای خانواده، سپری کنیم. کافیست طرز تهیه شیرینی بادامی را یاد بگیرید و سپس دست به کار شده و این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید.

شیرینی بادامی از شیرینی های پرطرفدار در مناسبت ها، مخصوصا عید نوروز است و می تواند زینت بخش میزهای پذیرایی شما در دورهمی های خانوادگی و دوستانه و مراسم گوناگون باشد. شیرینی بادامی یک نوع شیرینی خشک محسوب می شود و به علت عطر و طعم مطبوعی که بادام به این شیرینی می دهد، از محبوبیت فراوانی بین افراد برخوردار می باشد. طرز تهیه شیرینی بادامی بسیار آسان است. این شیرینی با مواد اولیه راحتی که در هر منزلی یافت می شود، پخته می شود. با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی بادامی را آموزش ببینید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی بادامی:

پودر بادام 125 گرم
پودر قند 150 گرم
آرد قنادی 125 گرم
روغن جامد یا کره 150 گرم
هل یک قاشق مرباخوری
بادام درسته برای تزیین

طرز تهیه شیرینی بادامی به صورت مرحله به مرحله

  1. اولین کار در پخت اکثر شیرینی ها الک کردن آرد می باشد، پس آرد را الک کنید.
  2. در این مرحله باید، روغن و یا کره، پودر قند و پودر هل را مخلوط کنیم، بهتر است از همزن برقی استفاده کرده به مدت حدود ده دقیقه مخلوط را هم بزنیم، تا به صورت یک کرم سفید رنگ درآید.
  3. در این مرحله،آرد الک شده و پودر قند را به مخلوط کرمی، اضافه می کنیم و بدون هم زن و با قاشق پلاستیکی و یا لیسک به آرامی مخلوط می کنیم. سپس کمی با دست خمیر را ورز می دهیم.این خمیر به ورز دادن زیاد، احتیاج ندارد.
  4. حال یک پارچه روی خمیرمان کشیده و آن را به مدت دو ساعت، استراحت می دهیم.
  5. بعد از استراحت خمیر، روی میز کارمان را مقداری آرد می پاشیم تا خمیر به آن نچسبد و با وردنه خمیر را باز می کنیم به طوری که قطر خمیر ما به حدود نیم سانتی متر برسد.
  6. حال با یک قالب کوچک ترجیحا قالب بادامی شکل، خمیر را قالب می زنیم.
  7. در این مرحله فر را با دمای 130 تا 140 سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.
  8. سطح سینی فر را چرب می کنیم یا کاغذ روغنی می اندازیم و خمیرها را روی سطح سینی می چینیم.
  9. در این مرحله برای تزیین شیرینی، می توانید یک بادام درسته و یا خلال بادام پوست شده، روی هر کدام از خمیر ها قرار داده و سینی را در فر قرار دهید.
  10. بعد از حدود ده تا پانزده دقیقه روی سطح شیرینی برشته شده و شیرینی بادامی ترد و خوشمزه ما آماده است.به همین سادگی، به همین خوشمزگی.

طرز تهیه شیرینی بادامی

نکات مهم در طرز تهیه شیرینی بادامی

  • با توجه به این که دمای پخت فر های مختلف، متفاوت است، زمان داده شده تقریبی است و با توجه به فر منزل شما ممکن است متفاوت باشد. بنابراین حتما شیرینی را هر چند دقیقه یک بار چک کنید.
  • این دستور و طرز تهیه شیرینی بادامی، برای مقادیر مواد اولیه گفته شده در بالا می باشد، بنابراین حدالامکان مقادیر و اندازه های مواد اولیه را تغییر ندهید.
  • برای سرو شیرینی در ظرف پذیرایی، مدتی اجازه بدهید تا شیرینی ها کمی سرد شوند. بلافاصله بعد از درآوردن سینی از فر، اقدام به جدا کردن شیرینی ها نکنید.
  • پودر بادام را می توانید به صورت آماده تهیه نمایید، اما اگر از طرفداران تهیه غذای سالم هستید، می توانید در منزل به راحتی آن را تهیه کنید، برای این کار بادام ها در آب جوش بریزید تا بتوان راحت پوستش را جدا کرد. سپس بادام را خشک کرده و آسیاب کرده و برای راحتی مصرف آن، پودر بادام را الک کرده و در یخچال نگهداری نمایید.

مقاله پیشنهادی: طرز تهیه حاج بادام چگونه است؟

مختصری راجع به مواد مغذی شیرینی بادامی

دیدید که طرز تهیه شیرینی بادامی چقدر راحت و کاربردی بود. این شیرینی علاوه بر طعم و عطر بی نظیر و سادگی تهیه آن، به دلیل وجود بادام در آن دارای مواد مغذی فراوانی است که به برخی از آن ها به صورت مختصر اشاره می کنیم:

بادام منبع غنی از ویتامینE ، چربی های غیر اشباع، فیبر، بیوتین می باشد. همچنین دارای مواد معدنی مانند کلسیم، فسفرو منیزیم می باشد.یک اونس بادام، شامل 23 عدد بادام و یا 4/1 فنجان، بادام است.که یک غذای غنی از کالری و چربی های غیر اشباع است. یک اونس بادام حدود 165 کالری، 6 گرم پروتيين،14 گرم چربی غیر اشباع، 6 گرم کربوهیدرات و 3 گرم فیبر دارد.

همانطور که گفت شد.طرز تهیه شیرینی بادامی بسیار ساده است .چون مواد اولیه آن به راحتی تهیه می شود و همچنین میتوانید شیرینی بادامی را در منزل نیز درست کنید. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: