طرز تهیه چای ماسالا و نکات آن

اصالت چای ماسالا به کشور هند برمی گردد. این چای نوعی چای هندی است که در تمام کشورهای دنیا یافت می شود. طرز تهیه چای ماسالا در کشور های مختلف، متفاوت است و در هر فرهنگ و هر کشور به نوعی تهیه می شود. اکنون ما در این مورد با شما صحبت می کنیم.

ترکیبات چای ماسالا شاید به ظاهر کمی عجیب و غریب به نظر برسد زیرا این چای از ترکیب ادویه، میوه و سبزیجات و حتی گیاهان در آب در حال جوش تهیه می شود. نوشیدن چای ماسالا در روزهای سرد زمستانی به عنوان عصرانه گزینه بسیار مناسبی است و برای از بین بردن خستگی و بازیافتن انرژی بسیار مفید است. در نقاط مختلف دنیا این چای را به صورت گرم و یا حتی سرد مصرف می کنند.

فواید و خواص چای ماسالا

چای ماسالا فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد به همین علت است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اگر به سلامت جسمی خود اهمیت می دهید مصرف چای ماسالا را فراموش نکنید. طرز تهیه چای ماسالا بنا به ذائقه شما می تواند متفاوت باشد چون این چای به شیوه های گوناگون تهیه می شود.

طرز تهیه چای ماسالا در منزل بسیار ساده است

 مصرف چای ماسالا باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. همچنین از این چای پرخاصیت برای رفع جوش های صورت استفاده می شود. چای ماسالا از سرماخوردگی و گرفتگی بینی جلوگیری می کند و باعث تسریع بهبود سرماخوردگی می شود. همچنین از چای ماسالا می توانید برای افزایش انرژی خود استفاده کند چرا که این چای پرخاصیت می تواند انرژی مورد نیاز شما را برطرف کند.

طرز تهیه چای ماسالا

همانطور که قبلا هم به این نکته اشاره کردیم، طرز تهیه چای ماسالا در نقاط مختلف دنیا کاملا متفاوت است. این چای به روش های گوناگونی تهیه می شود. اما به طور کلی باید گفت مبنای اصلی چای ماسالا ادویه جات آن است. ما در ادامه طرز تهیه چای ماسالا را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه سه فنجان چای ماسالا

  • یک عدد چوب دارچین کامل
  • 6 الی 8 عدد هل سبز
  • یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه
  • 3 الی 4 عدد میخک
  • 2 فنجان آب
  • 2 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده
  • 3 قاشق غذاخوری چای سیاه و سفید
  • 2 فنجان شیر غیر لبنی مانند شیر نارگیل یا شیر بادام
  • به میزان دلخواه شیرین کننده مانند استویا و یا نیشکر

روش آماده سازی

ابتدا چوب دارچین، فلفل سیاه، هل و میخک را به خوبی بکوبید تا کمی له شوند. توجه داشته باشید که این ادویه جات نباید به شکل پودری دربیایند فقط کافیست تا کمی به قطعات کوچکتر تبدیل شوند.

طرز تهیه چای ماسالا ساده است و طعم بسیار خوبی دارد.

در مرحله بعدی تمامی ادویه های کوبیده شده را درون یک قوری متوسط ریخته و آب و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. سپس روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید.

بعد از اینکه آب قوری به جوش آمد شعله را کم کنید تا با دمای بسیار ملایم به مدت 15 دقیقه جوشانده شود و اندازه آن به یک سوم مقدار اولیه کاهش یابد. در مرحله بعدی چای و شیر غیر لبنی را به محتویات داخل قوری اضافه کنید و حرارت آن را کمتر کنید. به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا طعم ها کاملا آزاد شوند.

 سپس زیر شعله را خاموش کنید و 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا طعم ها به خوبی آزاد و با یکدیگر ادغام شوند. در این مرحله شما می توانید شیرین کننده مورد علاقه خود را از صافی عبور داده و به چای اضافه کنید. تهیه چای ماسالا در این مرحله به پایان رسیده و موقع صرف آن است.

 اگر مقداری از چای اضافه ماند می توانید به مدت 3 الی 4 روز درون یخچال از آن نگهداری کنید و هر زمان که خواستید آن را میل کنید. می توانید روی حرارت ملایم چای را گرم کنید. طرز تهیه چای ماسالا بسیار آسان است و شما به راحتی و با رعایت دستورالعمل ها می توانید آن را در منزل خود تهیه کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه چای ماسالا

  • ادویه هایی که در چای ماسالا استفاده می کنید نباید خیلی ریز و خرد شوند بلکه باید به قطعات ریز تری تبدیل شوند. همچنین برای حفظ طعم و عطر این چای بهتر است ادویه های آن را به هنگام مصرف خرد کنید تا طعم واقعی آنها حفظ شود.
  • اگر تمایل دارید تا چای شما غلظت بیشتری داشته باشد می تواند از آب کمتر و شیر بیشتر در آن استفاده کنید.
  • بهترین زمان مصرف چای ماسالا در وعده عصرانه و صبحانه است.
  • شیرین کننده ای که برای چای ماسالا استفاده می کنید کاملا دلخواه است. شما حتی می توانید از عسل و یا شربت های شیرین برای شیرین کردن چای ماسالا استفاده کنید.
  • شما می توانید به جای استفاده از چای سیاه از چای کیسه ای استفاده کنید.
  • در بسیاری از مغازه ها پودر آماده فوری چای ماسالا موجود است اما برای بهره مند شدن از خواص این چای بهتر است آن را به طور کاملا ارگانیک و در منزل تهیه کنید زیرا طرز تهیه چای ماسالا بسیار ساده است.

در کنار چای ماسالا شیرینی های خوشمزه ای هم مصرف می شود. در صورت علاقه مندی مقاله بهترین شیرینی های مناسب در کنار چای را بخوانید. دیدید که طرز تهیه چای ماسالا چقدر ساده است؟ چای ماسالا چایی است بسیار محبوب. حتما الان تشویق شده اید که آن را در منزل برای خودتان درست کنید. پس حتما این کار را بکنید و از طعم و خواص آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: