بسته بندیهای مناسب گز چگونه باید باشد؟

گز به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه ترین سوغاتی های اصیل ایرانی که مخصوص استان اصفهان می باشد، در تمام دنیا محبوبیت فراوان دارد. برای اینکه بتوانیم از فرصت صادرات گز به نحو احسن استفاده نماییم لازم است بسته بندیهای مناسب گز را بدین منظور حتما در نظر داشته باشیم و از طراحی های جدید و سنتی در کنار هم استفاده کنیم. طراحی هایی که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

انواع بسته بندیهای مناسب گز

بسته بندی هایی که برای فروش گز می توان در نظر گرفت، متنوع هستند و بستگی به نوع نگاه فروشنده به این مسئله دارد. اینکه به کارگیری هنر و زیبایی در طراحی بسته بندی گز و ایجاد جاذبه برای خریدار چقدر برای او اهمیت داشته باشد و یا مانند بسیاری از تولیدکنندگان این محصول، بسته بندی فقط به منظور جمع آوری و کنار هم قرار گرفتن تعدادی گز، برای فروش استفاده می شود!

بسته بندیهای مناسب گز را می توان براساس نوع کاربرد به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • بسته بندی های لوکس
  • بسته بندی برای کادو
  • بسته بندی برای هدایای سازمانی
  • بسته بندی های مجلسی

مشخصات یک بسته بندی خوب برای گز چیست؟

بسته بندی مناسب برای یک محصول غذایی علاوه بر اینکه می تواند بر روی مشتری پسندی و مورد استقبال قرار گرفتن آن محصول، اثر مستقیم بگذارد همچنین بر روی بهداشت و نگهداری آن محصول هم می تواند تاثیر بگذارد.

گز، می تواند به اشکال مختلف وارد بازار مصرف شود. اما مهمترین و اصلی ترین نوع گز به دو شکل لقمه ای و آردی می باشد. گز لقمه ای به شکل مجزا و تک تک در بسته بندی های کوچک نایلونی وجود دارد و گز آردی به شکل اشکال برش خورده ای می باشد که به دلیل نچسبیدن به هم، آنها را در آرد می غلطانند.

البته بعضی از انواع گزها هم هستند که روکش شکلات داشته و به همین دلیل رطوبت گز حفظ شده و در نتیجه عمر طولانی تری داشته و خشک نمی شود.

بسته بندی مناسب چگونه می تواند بر روی کیفیت محصول اثر بگذارد؟

بسته بندی مناسب برای محصول گز می تواند نتایج زیر را به ارمغان آورد:

  • مشتری پسندی و فروش بالاتر
  • حفظ بیشتر رطوبت و در نتیجه خشک نشدن گز و قابلیت استفاده از آن برای طولانی مدت
  • عدم نفوذ عواملی که باعث تغییرات در بو و مزه گز می شوند.
  • به دلیل اینکه در گز هیچگونه ماده نگهدارنده ای وجود ندارد، بسته بندی غیراصولی می تواند کیفیت آن را پایین آورده و خیلی زود آنها را از بین ببرد.
  • عدم نفوذ حشرات و مورچه ها
  • حفظ خواص و ویتامین های موجود در گز ( مانند تقویت سیستم ایمنی بدن و خواص آنتی بیوتیکی)

گز با جعبه ترمه

انواع بسته بندی گز به شکل لوکس

همانطور که قبلا هم اشاره شد، یکی از بسته بندیهای مناسب گز، بسته بندی به شکل لوکس می باشد. برای لوکس بودن یک بسته بندی می توان تعاریف مختلفی ارائه کرد. اما اکثرا معنای بسته بندی لوکس برای مصارف هدیه ای و تشریفات و صادراتی به کار می رود و کمتر در مورد مصارف روزانه از آن نام برده می شود.

جعبه چوبی با روکش ترمه

یکی از بسته بندی های لوکس، جعبه چوبی با روکش ترمه می باشد که به عنوان یک بسته بندی زیبا و در عین حال اصیل به حساب می آید. پارچه ترمه خود به عنوان یکی از صنایع دستی مهم و زیبایی ایرانی می تواند ارزش بسته بندی گز را دوچندان کند.

جعبه های جوبی خراطی شده

از بسته بندی های لوکس دیگر می توانیم به جعبه های چوبی خراطی شده در اشکال و طراحی های مختلف اشاره کنیم که این نوع از بسته بندی ها می توانند علاوه بر ارزشمند کردن سوغات گز، بعدها برای مصارف دیگر هم مورد کاربری قرار بگیرند.

جعبه های خاتم کاری

جعبه های خاتم کاری شده هم می توانند از بهترین نوع بسته بندی ها در رابطه با گز به شمار آیند که البته قیمت فروش آنها به مراتب بالاتر از مدل های دیگر خواهد بود.

انواع بسته بندی گز برای مصارف مجلسی

اگر می خواهید گز را برای مهمانی های خاص خود و یا کادو استفاده کنید، می توانید از بسته بندی های مجلسی استفاده کنید. این بسته بندی ها هم می توانند در جعبه های چوبی و فلزی تهیه شوند که هم زیبایی خاصی از نظر ظاهری دارند و هم کیفیت گز را حفظ می کنند.

گز با جعبه فلزی

بسته بندیهای مناسب گز برای مصارف سازمانی

بسیاری از ادارات و سازمانها و شرکت های خصوصی برای دادن هدیه به مهمانهای خاص و یا کارمندان خود به عناوین مختلف، از محصولات خوراکی و سوغاتی ها استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین آنها، گز می باشد. بسته بندی گز برای این موارد می تواند از انواع چوبی و فلزی و یا مقوایی شکیل باشد.

بسته بندیهای مناسب گز یکی از ارکان مهم برای استقبال بیشتر مشتریان به حساب می آید. این مسئله در رابطه با سوغاتی ها ، اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر قرار است برای کادو و سوغات برای اطرافیان  از این محصولات خوراکی استفاده کنید، بهتر است در انتخاب نوع بسته بندی دقت کافی را به خرج دهید. از صبر و حوصله شما در خواندن این مطلب سپاسگزاریم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی آنتیک: